Адаптація персоналу
Важливим кроком в роботі з персоналом є організація виробничої і соціальної адаптації новоприйнятих співробітників. Перш за все, вона необхідна для того, щоб скоротити час, який зазвичай потрібний новому співробітникові, щоб освоїтися на новому робочому місці і почати працювати з максимальною віддачею.
Процес адаптації включає в себе наступні аспекти:
1) організаційна адаптація – процес, спрямований на засвоєння співробітником норм і правил, за якими живе підприємство :
- ознайомлення з історією і традиціями Товариства,
- ознайомлення з організаційною структурою і виробничими задачами підрозділу,
- ознайомлення з Правилами внутрішнього трудового розпорядку,
- ознайомлення з умовами Колективного договору,
- ознайомлення з Кодексом ділової етики та корпоративної культури АТ «Вінницяобленерго»;
2) соціально-психологічна адаптація – процес входження в колектив, прийняття встановлених норм взаємин:
- представлення новоприйнятих співробітників колективу безпосереднім керівником або директором за напрямком посадової діяльності,
- залучення нових співробітників до участі в корпоративних заходах,
- налагодження виробничих контактів з членами колективу,
- засвоєння вимог виробничої дисципліни.
3) професійна адаптація - опанування новим співробітником системою професійних знань і навичок та ефективне їх застосування на практиці, формування стійкого позитивного ставлення співробітника до своєї професії:
- роз'яснення новачкові основного змісту його професійної діяльності,
- ознайомлення співробітника з його посадовими обов'язками, робочим місцем, умовами праці,
- проведення інструктажів,
- організація навчання працівників,
- періодичний контроль за навчанням новачків та перевірка застосування отриманих знань на практиці,
- урочисте вручення кваліфікаційного посвідчення, тощо.