Новини
АТ «Вінницяобленерго» – особистий кабінет, передати покази лічильника, кол-центр 0 (800) 217-217 Про ГАВ і ГПВ._0

Про ГАВ і ГПВ.

11 жовтня 2023

💡⚡️Через ворожі обстріли критичної інфраструктури у різних регіонах України об'єднана енергетична система минулої зими зіткнулася з двома серйозними проблемами: недостатньою пропускною спроможністю мережі (лінії та трансформатори) та недостатньою генерацією електричної енергії на електричних станціях.

❗️Відключення потрібні для стабілізації роботи енергосистеми України. Вони не дають статися масштабним та хаотичним аварійним вимкненням, на усунення яких потрібно буде досить багато часу. Для того, щоб уникнути спрацювання автоматики відключення споживачів (яка є невибірковою, тобто відключає всіх підряд) внаслідок перевантаження мереж чи провести невідкладні ремонтні роботи на високовольтних лініях та підстанціях, застосовуються графіки аварійних або погодинних відключень.

✔️✔️ ГАВ і ГПВ: Відмінності та Застосування

✔️ГАВ (Графік аварійних відключень) і ✔️ГПВ (Графік погодинних відключень) – два методи аварійного регулювання споживання в енергосистемі.

✔️ГАВ застосовується, коли відбувається АВАРІЯ, наслідком якої може бути перевантаження мереж чи дефіцит генерованої потужності в Україні. Диспетчер НЕК «Укренерго» дає команду АТ Вінницяобленерго щодо відключень, яка повинна бути виконана на протязі 15 хвилин. Графік ГАВ не містить годин початку та завершення відключень, це просто перелік вимикачів 10 кВ та адрес, до яких можуть бути застосовані відключення.

✔️ГПВ регулює погодинні відключення споживачів, дотримуючись черговості та важливості для критичних об'єктів. Проте порядок чергування може змінюватися за вказівкою диспетчера НЕК «Укренерго». Про застосування ГПВ Оператор Системи Розподілу (ОСР) повинен повідомити споживачів не пізніше ніж за 8 годин через свої вебсайти та по оперативній лінії.

Обидва методи використовуються для забезпечення стабільності енергосистеми, але в різних ситуаціях. Інформація про приналежність населених пунктів, вулиць до черг ГПВ, застосування черг із зазначенням годин доби та причин введення може змінюватися.

❓Чому відключення повинно бути до 4 годин, а в мене не було світла 7 годин?

📢Відповідаємо

Рішення щодо підключення споживачів ухвалює НЕК «Укренерго». Тільки після отримання команди від регіонального диспетчера НЕК «Укренерго» оператори системи розподілу (обленерго) можуть відновити розподіл електричної енергії, тобто включити споживачів. Керівники Операторів системи розподілу (обленерго) несуть відповідальність за невиконання, невчасне виконання команд згідно чинного законодавства України. Якщо відключення тривало більше, ніж очікувалося, це свідчить про те, що дефіцит електричної енергії зберігався.

Диспетчер НЕК «Укренерго» у себе на екрані монітора не бачить конкретних споживачів чи якісь заклади або установи. Він бачить обсяг споживання у мегаватах по всій країні або у конкретному регіоні. Якщо потрібно стабілізувати енергосистему країни, про це рішення повідомляють всіх Операторів системи розподілу (в т.ч. АТ «Вінницяобленерго»), і відбувається відключення.

❓Чому мій будинок відключають третій день поспіль, а у сусідньому є світло?

📢Відповідаємо

Різні будинки та навіть під’їзди одного будинку можуть бути заживлені від різних ліній електропередачі. Диспетчери орієнтуються не на конкретні будинки, а стежать за перевищенням споживання на кожній мережі. Енергетики чергують лінії для вимкнення, але якщо якісь будинки не вимикаються зовсім, то це свідчить про наявність об'єктів критичної інфраструктури (таких, як лікарня, водоканал, школа, стратегічний об'єкт тощо) на лінії, що живить ці будинки. Наші електричні мережі будувалися для роботи в мирний час.

Поділитись: